Saya dengan ini mengesahkan bahawa pekerja di atas telah memilih untuk mencarum melebihi kadar berkanun dan saya telah mengunci masuk maklumat yang betul dan tepat di dalam i-Akaun Majikan. Download borang kwsp 17a.


St Partners Plt Chartered Accountants Malaysia Form Kwsp 17a Khas 2020 Reduction Of Statutory Contribution Rate For Employees Option To Maintain Employee Contribution Rate Of 11 Per Cent

Saya Kami dengan ini membuat PILIHAN untuk mencarum sebanyak 4 melebihi kadar berkanun 7 bagi syer pekerja yang keseluruhannya berjumlah 11.

Kwsp mencarum melebihi kadar berkanun. KWSP 6 Borang B Notis Pembatalan Tanggungjawab Majikan. Borang KWSP 17A Khas 2021 yang lengkap diisi hendaklah dikemukakan kepada majikan. V24112020 KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA Bagi Ahli Pekerja yang berumur tidak melebihi 60 tahun.

KWSP 17AAHL - Khas B MAKLUMAT AHLI PEKERJA Nama Alamat Surat Menyurat Poskod Bandar Negeri E-Mel Telefon Rumah - Telefon Bimbit - Tandatangan Majikan Nama Cop Rasmi Majikan Jawatan Tarikh No. Notis ini perlu dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk diserahkan kepada KWSP. Saya Kami dengan ini membuat PILIHAN untuk mencarum sebanyak 2 melebihi kadar berkanun 9 bagi syer pekerja yang keseluruhannya berjumlah 11.

Sekiranya pekerja memilih untuk mencarum pada kadar melebihi kadar berkanun semasa anda boleh berbuat demikian tetapi perlu mengemukakan notis pemilihan terlebih dahulu menggunakan Borang KWSP 17A AHL. Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun Majikan atau pekerja atau kedua-duanya boleh memilih untuk mencarum melebihi kadar yang ditetapkan di bawah Jadual Ketiga Akta KWSP 1991. NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA KWSP 17A AHL Nombor MyKad Nombor MyKad.

NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN KWSP 17 Maj Sila hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP 03 8922 6000 untuk sebarang pertanyaan berkaitan permohonan ini. Pilihan untuk mencarum melebihi kadar berkanun caruman syer pekerja yang dibuat tidak boleh dibatalkan. Sebaik borang ini diserahkan majikan diwajibkan menyumbang pada kadar baru.

Notis Pilihan Kepada KWSP Dan Majikan Bagi Orang Gaji Domestik - Borang KWSP 16. EPF c Cop Tarikh Terima PENGESAHAN PILIHAN AHLI PEKERJA UNTUK KEGUNAAN KWSP SAHAJA Tarikh Terima HHBBTT No. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP memaklumkan pekerja boleh membuat pilihan untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun.

Menurut kenyataan KWSP pada Khamis pekerja boleh memuat turun Notis KWSP 17A Khas2 016 di laman sesawang. Pekerja dikehendaki melengkapkan borang pilihan untuk mencarum melebihi kadar berkanun melalui Borang KWSP 17A Khas 2021. Kerja mummy bertambah sedikit untuk memaklumkan menyiapkan dan melengkapkan BORANG NOTIS MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA kepada lebih 200 orang pekerja di tepat mummy bekerja.

Saya Kami dengan ini membuat PILIHAN untuk mencarum sebanyak 2 melebihi kadar berkanun 9 bagi syer pekerja yang keseluruhannya berjumlah 11. Kad Pengenalan SAYA DENGAN INI MENGAMBIL MAKLUM BAHAWA AHLI PEKERJA TELAH MEMBUAT PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN. Anggota Cawangan o o.

Menurut kenyataan KWSP pada Khamis pekerja boleh memuat turun Notis KWSP 17A Khas. Pilihan untuk mencarum melebihi kadar berkanun caruman syer pekerja yang dibuat tidak boleh dibatalkan. Pilihan ini adalah berkuatkuasa mulai upah bulan berikut selepas notis ini diterima oleh KWSP sehingga upah bagi bulan Disember 2020 tertakluk kepada Perintah Jadual Ketiga yang akan diwartakan.

Kumpulan wang simpanan pekerja notis pilihan mencarum melebihi kadar berkanun syer pekerjakwsp 17aa ahla maklumat majikan nombor majikan nama majikanb 1maklumat ahli pekerjakami dengan. Bagi tujuan tersebut majikan hendaklah mengisi borang KWSP 17 Maj. Just submitted my wifes one just now to KWSP office.

KWSP 17A Khas 2021 Bagi Ahli Pekerja yang berumur tidak melebihi 60 tahun. Untuk membatalkan pilihan mencarum melebihi kadar berkanun majikan hendaklah mengemukakan notis pembatalan melalui Borang KWSP 18A AHL dan KWSP 18 Maj. Borang yang tidak dijumpai di dalam talian boleh di dapati di Kaunter KWSP ataupun sebagai notis kepada majikan.

Bagi mengekalkan caruman syer pekerja pada kadar 11 anda perlu lengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh daripada laman sesawang KWSP atau muat turun di sini. Caruman KWSP Fleksibel untuk Pekerja. KWSP 17A Khas 2021 Bagi Ahli Pekerja yang berumur tidak melebihi 60 tahun.

Dont need line up just pass the filled form to the number counter. Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP. Microsoft PowerPoint - KWSP17AAHL-21112008ppt.

Saya Kami dengan ini membuat PILIHAN untuk mencarum sebanyak 2 melebihi kadar berkanun 9 bagi syer pekerja yang keseluruhannya berjumlah 11. Isu KWSP aka EPF caruman pekerja di rendahkan dari 11 ke 8 efektif Mac 2016. Nampak gayanya bulan ini.

No MyKad MyKad No. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP hari ini memaklumkan pekerja boleh membuat pilihan untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun. Further to our Prime Ministers announcement on Governments economic stimulus package intended to cushion the blow from the economic fallout following the global COVID-19 outbreak Employees contribution to Employee Provident Fund will be reduced from 11 to 7 effective 1 April until December 2020.

Mencarum Melebihi Kadar Berkanun Yang Ditetapkan Syer pekerja KWSP 18 MAJ Pembatalan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun Yang. Walau bagaimanapun pekerja boleh memilih untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada kadar 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh melalui laman sesawang kwspgovmy. Dengan ini kadar caruman akan mengikut kadar caruman berkanun semasa.

Employers are required to ensure the correct amount is deducted from their employees wagesalaries based on the Third Schedule Akta KWSP 1991. Saya Kami dengan ini membuat PILIHAN untuk mencarum sebanyak 2 melebihi kadar berkanun 9 bagi syer pekerja yang keseluruhannya berjumlah 11. Employees may choose to maintain the current contribution rate of 11 per cent by completing Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas which is available on kwspgovmy.

Apa Yang Anda Perlukan. Pekerja boleh memilih untuk mengekalkan kadar caruman bahagian pekerja pada kadar 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh. Employees do have the option of maintaining the 11 contribution rate by completing notis pilihan mencarum melebihi kadar berkanun kwsp 17a khas which is available on wwwkwspgovmy.

Though currently there is no clear due date for this but I would suggest to do it ASAP as the deduction will happen in month of. O c R M o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o ENGESAHAN MAJIKA UNTUK KEGUNAAN KWSP SAHAJA Tarikh Terima HHBBTT No. Ahli yang ingin mencarum melebihi kadar berkanun 11 peratus atau 55 peratus boleh mengemukakan borang kwsp 17a ahl atau borang kwsp 17aa ahl.


Elaine Kong Sudahkah Anda Mengisi Borang Pilihan Facebook