Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP akan menurunkan caruman minimum kepada tujuh peratus berbanding 11 peratus ketika ini sebagai langkah merangsang permintaan domestik kata Perdana Menteri Interim Tun Dr Mahathir Mohamad. Further to our Prime Ministers announcement on Governments economic stimulus package intended to cushion the blow from the economic fallout following the global COVID-19 outbreak Employees contribution to Employee Provident Fund will be reduced from 11 to 7 effective 1 April until December 2020.


Sst2u Form Kwsp 17a Khas 2020 Is Officially Released Facebook

Nampak gayanya bulan ini.

Kwsp notis pilihan mencarum lebihi kadar. Isu KWSP aka EPF caruman pekerja di rendahkan dari 11 ke 8 efektif Mac 2016. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP hari ini memaklumkan pekerja boleh membuat pilihan untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun. NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN KWSP 17 Maj Sila hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP 03 8922 6000 untuk sebarang pertanyaan berkaitan permohonan ini.

EPF c Cop Tarikh Terima PENGESAHAN PILIHAN AHLI PEKERJA UNTUK KEGUNAAN KWSP SAHAJA Tarikh Terima HHBBTT No. Antara aspek yang terlibat dalam Pakej ni adalah berkaitan dengan kadar caruman berkanun syer pekerja Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP yang baru dimana akan dikurangkan daripada 11 kepada 7. Notis itu perlu dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk diserahkan kepada KWSP katanya.

Kami dengan ini membuat pilihan untuk mencarum melebihi kadar berkanun bagi syer pekerja tertakluk kepada jumlah di dalam Jadual Ketiga berkuat kuasa untuk bulan caruman tahun Pilihan ini berkuat kuasa mulai bulan caruman yang dinyatakan di atas atau satu 1 bulan selepas notis ini diterima oleh KWSP. Sebelum kita melihat pada kadar caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP yang terbaru elok juga kita lihat sedikit latarbelakang KWSP dan Akta yang memberikan kuasa kepadanya. Kadar caruman majikan tidak.

Borang yang tidak dijumpai di dalam talian boleh di dapati di Kaunter KWSP ataupun sebagai notis kepada majikan. Kadar caruman berkanun untuk pekerja 60 tahun dan ke atas adalah kekal menurut kenyataaan itu. K U M P U L A N W A N G S I M P A N A N P E K E R J A NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA.

Penghantaran bayaran pada kadar yang telah dipilih dan kadar baru 15032016. Kerja mummy bertambah sedikit untuk memaklumkan menyiapkan dan melengkapkan BORANG NOTIS MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA kepada lebih 200 orang pekerja di tepat mummy bekerja. Pengurangan kadar caruman beri kesan pada ahli.

KWSP dalam kenyataan pada Khamis memaklumkan bahawa perkara itu tertakluk kepada Jadual Ketiga Akta KWSP 1991 dan kadar caruman berkanun syer pekerja baharu itu adalah terpakai untuk pekerja berumur bawah 60 tahun yang wajib mencarum. Pekerja warganegara asing yang bukan pemastautin tidak diwajibkan untuk mencarum dan kadar yang berlainan mungkin dikenakan jika mereka ingin mencarum. DOWNLOAD BORANG KWSP 17A.

Segala peraturan dan undang-undang yang termaktub bagi KWSP boleh dirujuk pada Akta Kumpulan Wang Simpanan Pekerja 1991 Akta 452. O c R M o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o ENGESAHAN MAJIKA UNTUK KEGUNAAN KWSP SAHAJA Tarikh Terima HHBBTT No. NOTIS PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER PEKERJA KWSP 17A AHL Nombor MyKad Nombor MyKad.

Okay ada 2 point yang. Mengikut mana-mana yang terdahulu. KWSP dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata bagi pekerja yang mahu mengekalkan caruman pada kadar 11 peratus mereka perlu melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh melalui laman sesawang kwspgovmy.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP hari ini memaklumkan pekerja boleh membuat pilihan untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun. Bagi mengekalkan caruman syer pekerja pada kadar 11 anda perlu lengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh daripada laman sesawang KWSP atau muat turun di sini. Penghantaran Laporan Notis pilihan mencarum melebihi kadar berkananun syer pekerja ke KWSP 17032016 KWSP Johor Bahru 7.

Februari 27 2020 539am. Notis ini perlu dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk diserahkan kepada KWSP. Keputusan kerajaan mengurangkan kadar caruman minimum berkanun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP bagi pekerja sebanyak empat peratus akan memberi kesan kepada ahli yang berumur di bawah 60 tahun.

KWSP 6 Borang B Notis Pembatalan Tanggungjawab Majikan. Pekerja boleh memilih untuk mengekalkan kadar caruman bahagian pekerja pada kadar 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh. Pilihan ini berkuat kuasa sehingga upah gaji bulan Disember 2010 dan terbatal selepas itu atau sehingga saya mencapai umur 5 5 tahun atau sehingga saya bertukar majikan.

Ia telah mengalami pelbagai pindaan. Download borang kwsp 17a. Pekerja boleh memilih untuk mengekalkan kadar caruman syer pekerja pada kadar 11 peratus dengan melengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh melalui laman sesawang kwspgovmy.

Sebelum ni saya pernah share tentang Pakej Rangsangan Ekonomi 2020 yang telah diumumkan pada 27 Februari 2020. Dalam satu kenyataan hari ini KWSP. Bagi mengekalkan caruman syer pekerja pada kadar 11 anda perlu lengkapkan Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP 17A Khas yang boleh diperoleh daripada laman sesawang KWSP atau muat turun di sini.

Mengikut mana-mana yang terkemudian. Pemilihan Kadar KWSP 28022016 29022016 JOHOR KUALA LUMPUR 5. Penarikan data UTMHR 10032016 6.

Anggota Cawangan o o. Notis Pilihan Mencarum Melebihi Kadar Berkanun KWSP. Ketua Pegawai Strategi KWSP Nurhisham Hussein dalam kenyataan hari ini bagaimanapun memaklumkan bahawa Seksyen 43 3 akta itu.

Notis ini perlu dikemukakan kepada majikan masing-masing untuk. No MyKad MyKad No. KUMPULAN WANG SIMPANAN PEKERJA NOTIS PEMBATALAN PILIHAN MENCARUM MELEBIHI KADAR BERKANUN SYER MAJIKAN KWSP 18 Maj Sila hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan KWSP 03 8922 6000 untuk sebarang pertanyaan berkaitan permohonan ini.

Pengurangan kadar caruman daripada 11 peratus kepada tujuh peratus adalah sebahagian daripada pakej rangsangan ekonomi kerajaan bertujuan mengurangkan kesan kegawatan ekonomi yang berpunca daripada penularan global koronavirus Covid-19. Microsoft PowerPoint - KWSP17AAHL-21112008ppt Author. Menurut kenyataan KWSP pada Khamis pekerja boleh memuat turun Notis KWSP 17A Khas.

Kadar minimum caruman adalah seperti berikut. Kadar caruman KWSP adalah berbeza mengikut kerakyatan Malaysia atau individu pemastautin dan juga usia pekerja. KUALA LUMPUR - Tiada peruntukan dalam Akta Kumpulan Wang Simpanan Pekerja KWSP 1991 yang membenarkan ahlinya untuk membuat pilihan bagi menurunkan kadar caruman syer pekerja yang telah ditetapkan.


Findoc Starting From 1st April 2020 For Employees Age Below 60 Employee Contribution To Epf Will Be Reduced From 11 To 7 While Employer Contribution Remain Unchange If You Wish To